onsdag 4 januari 2023

Stövelvård


Vilken "vinter" vi har, lika bra att göra stövelvård på gummistövlarna, de lär behövas mer än en dag den här vintern.
Av erfarenhet har jag lärt mig att gummistövlar behöver vård annars spricker de med tiden.
De behöver tvättas när de blir leriga, gärna med grönsåpa, därefter smörja in dem med stövelvård.


När stövelvården torkar in återfår de sin vanliga yta, mina stövlar är matta och återfår sin normalt matta yta.
Stövelvård är ett relativt billigt sätt att låta gummistövlar få ett långt liv, de förtjänar det istället för att bli "slit-och-släng" :-)

Onsdag och jag förlänger livet på mina gummistövlar med lite snabb stövelvård.

Ha en fin fortsättning på veckan <3

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Bra! Man ska ta hand om sina saker så de håller länge. Kraaam Pia

HWIT BLOGG sa...

Bra tips!
Kram från Titti