måndag 5 september 2022

Komplettera vårens blomning


Flera hundra lökar har det blivit genom åren i våran halvmåneformade blomrabatt.

Här sitter även tre rosbuskar, Madame Hardy, julrosor och några hostor är också nerpillade.


Finast är rabatten när de botaniska tulpanerna blommar <3
Jag älskar de där små, enkla tulpanerna som dessutom förökar sig med åren.


Ja jisses, det är ju även massor av botaniska narcisser. Lika ljuvliga de, små enkla och doftande.


Sen kom vildsvinen!!


I helgen ersatte jag i alla fall några av de botaniska tulpanerna, tyvärr är de ju lite dyra och man får ta lite varje år.

När jag grävde hittade jag inte en enda av de gamla lökarna :o Snyft!

Måndag, ny vecka och jag har ersatt några av tulpanerna vildsvinen åt upp.

Ha en fin fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: