torsdag 26 augusti 2021

Grusgångsromantik


Visst är det ett visst skimmer av romantik över grusgångar?
Det är med viss tillfredsställelse jag äntligen har rensat ur en av grusgångarna. Jo, jag vet den måste kanskäras, men just nu har det inte högsta prio. Men innan snön kommer ska även den andra gången vara rensad och bägge kantbeskurna ;-)
Men först fönster, fönster, fönster......


Med de kyliga nätterna har även behovet att börja flytta in krukväxterna krupit allt närmare. Nu är ju vardagsrummet en stor målarverkstad och blommorna får snällt vänta på sin tur. Hoppas bara det inte kommer frost innan vi målat klart :o


Sen måste jag bara visa favoritkombon just nu, purpurfläder med bär, samtidigt som blodtoppen blommar <3 Love it!
Om ni tittar på första bilden igen, det är alltså purpurfläder och blodtopp som skymtar i vänstra delen av bilden.
Purpurfläder är faktiskt ganska tacksam och växer inte alls på samma sätt som vanligt fläder, vi har haft vår i 15-20 år och den håller sig på 2-2,5 meter. Perfekt för växtplatsen.


Är inte äpplena för granna?
Undrar om de går att äta, eller om de fortfarande är jättesura?

Torsdag och endast några timmar kvar att jobba innan arbetsveckan är slut. Gissa om jag älskar mina korta fredagar :-)

Ha en underbar fortsättning på veckan <3 

Inga kommentarer: