onsdag 25 augusti 2021

Palettbladsorgie


Nu får det bli ett sista inlägg om den dråpliga sådden av palettblad ;-)

Ni som glömt, eller inte läst historien innan;
Jag sådde en påse som skulle bli 7 (sju) plantor. Visserligen var det riktigt många, små, små frön. Men vad fasen grobarheten kanske var dålig. Tänkte jag!

Men se det var riktigt bra grobarhet och jag fick nog runt 60 plantor :o
Några har jag i utekrukor (som får frysa bort). Några har jag gett bort, några står i våra färdigrenoverade fönster. Resten, resten står i växthuset och väntar på placering (phuiii).

Tur att de inte tar så stor plats, ännu!
Men fasen vad fina färger det finns. De kommer att få förgylla fler av våra fönster och jag kommer givetvis att ge bort ännu fler. Även mina vänner kommer att ledsna på dem ;-)


Palettbladsorgie eller inte, ett är säkert och det är att det är onsdag. 
Redan mitt i veckan, bara en hel och en halv dag kvar att jobba innan helg :-)

Onsdag och dagens PW ersattes av tidig morgonmålning av fönster.
Onsdag och vi har fått ett stilla regn.

Ha en underbar fortsättning på veckan <3

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Så kul med palettblad. Jag har ett gäng här också. Kraaam Pia

HWIT BLOGG sa...

Oj det blev ju ett helt gäng!! Fint! Älskar palettbladens alla härliga färger...
Veckan rullar på!
Kram Titti