lördag 7 augusti 2021

Bland citrongräs och palettblad


Hoppla, hoppla, här springer tiden iväg. Inte undra på att tiden går fort, när man är i gång i ett :o
Konstaterar lite torrt att jag hann med både PW, måla, träna och spela golf i går. Jag höll inte i kameran en enda sekund.
Apropå träning, har ni testat appen Kvix?
Kostnadsfri hemmaträning av alla de slag, riktigt bra om ni frågar mig. Just nu testar jag deras yoga instruktörer, men det finns även styrketräning med och utan redskap, kondition, mm mm.


Har ni sett det maffiga citrongräset i växthuset, så himla gracilt.
Satte ett gäng som blev över efter en god thaigryta i våras, de växer och frodas i växthuset. Hoppas att det kan bli flera och inte bara en massa högt gräs. Någon som vet hur det fungerar?


Jag delade upp den minsta krukan med palettblad och fick ut femton krukor. Undrar bara hur många det sitter i de två större krukorna :o


Många vackra färger och bladformer, men även helt olika växtsätt.


Avslutar dagens inlägg med en bild på årets lilla tomatodling, inte en enda tomatplanta har jag satt i växthuset. I år valde jag att bara sätta busktomater i krukor, utomhus.
Vi har plockat en hel plåt till torkning redan och det är mycket kvar.

Lördag och för en gångs skull har vi haft lite sol och sommartemperaturer.

Ha en fin fortsättning på helgen <3

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Kan ingenting om citrongräs men fint är det. Tack för tipset om appen. Jag behöver lite stöd och peppning för att komma till skott med träningen. Ska du starta försäljning av palettblad? Fniss! Njut av söndagen. Kraaam Pia

HWIT BLOGG sa...

Palettblad är ju så fina och dekorativa! Träning ja, hm...den har jag stoppat i malpåsen denna sommar :)
Bra tips med appen, kanske dags att ta tag i den där träningen snart...
Kram från Titti