onsdag 21 april 2021

Luktärtstorn


Mitt inlägg om den fula ärttunnan började med samma bild, men jag planterade inte alla luktärter i tunnan. Man kan ju inte lägga alla äggen i samma korg liksom.


Åtta plantor av sorten 'Old Spice Mix' hamnade i en gammal murarhink utan hank. Samma jordblandning som i ärttunnan, dvs hälften kogödsel och hälften P-jord.


Lite mindre blommor, men desto fler, i mixade färger med härlig doft hoppas jag kommer att göra sig riktigt bra klättrandes i flasktorken framför växthuset.


Förra året hade jag ungefär samma lösning, men lägre kruka, mindre jordvolym och mindre näring.
Sorterna förra året var 'Prince of Orange' och 'Stars & Stripes' (jag tog egna frön av dem och några grodde, tyvärr vet jag inte före blomning vem som är vem och de har jag tänkt plantera i köksträdgården tillsammans med 'Royal Rose').


Onsdag och jag drömmer mig tillbaka till förra sommarens väldoft och frodiga trädgård.

Onsdag och solen skiner, men som omväxling blåser det återigen halv storm, bara i en annan vindriktning.

Njut av dagen och ha en fin fortsättning på resten av veckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Snyggt torn. Ja men då ska jag testa din blandning till mina luktärter. Murarhink har jag också. Kraaaam Pia