tisdag 6 april 2021

Krispigt linne


En härlig eftermiddag i slutet av förra veckan tog jag mig tid att tvätta fönster och hänga våra nya linnegardiner <3
Gud vad det är fint med linne!
Men svårt att hitta till bra pris, om man som vi har 2,9 meter i takhöjd och tre stora fönster i samma rum.


Jag passade på att tvätta (krympa) och torktumla dem lätt innan jag brottades med fingerkrokarna.
Varför ska det vara sk multiband på gardiner? De är ju egentligen inte riktigt bra för något upphängningssätt.

Som ni ser väljer jag att inte klippa av gardinerna, utan låter dem släpa i golvet (golvdrag och kallras).


När solen, nästan, står in genom fönstren får man en förkänsla av hur ljust det blir i de här rummen till sommaren.

Behöver jag säga det igen, men vi är så himla nöjda med vårt val av soffa :-)


Den dagen restriktionerna är över kommer vi att kunna umgås, med vänner och familj, på ett helt annat sätt även inomhus, spela spel och lyssna på musik, alla samlade :-)


Även den sista delen av vardagsrummet känns ganska ombonat efter att vi valde att ställa den gamla soffan vid fönstret, mitt emot brasan.
Perfekt för att njuta av den sprakande brasan.


Tisdag och vi kan njuta av krispigt linne även i vardagsrummet :-)

Ha en fin fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: