måndag 24 augusti 2020

Nästan lite höst i luften


Jag tror minsann att sensommarhettan lämnat oss för den här gången. Regnvädret som passerade i helgen drog med sig härligt hög, men sval luft. Hoppas nu att kantarellerna kommer med regnet, i alla fall på "våra" svampställen (annars får vi baske mig leta upp nya ställen).

Eftersom jag inte behöver vattna ikväll förbereder jag morgondagens lunchlådor. Jag kokar kidneybönor och soldatbönor, från Öland, till en härligt mättande och proteinrik lunchsallad.

Måndag och jag funderar på lite ommöblering, ombyte förnöjer eller inte ;-)
Måndag och jag ser fram mot vad resten av veckan har att bjuda på, damträff och möte med min mentala coach är inplanerat. Alltid lika energihöjande :-)

Ha en fin fortsättning på veckan<3

2 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Låter som en bra start på veckan...ja snart får man ta tag i livet inomhus igen. Det blir mycket fokusering på allt ute sommartid...
Ja det blev en visst "höstfeeling" efter regnet, på något konstigt vis.
Ha den allra bästa veckan nu!
Kram Titti

Villa Ryttarängen sa...

Ja nu är det hösten som nalkas med allt vad det innebär. Hoppas på att hitta lite svamp här också. Men torrt är det. Kraaam Pia