torsdag 7 maj 2020

Sallad på alla ledder


Jag tror minsann att den blygsamma majvärmen driver på odlingarna :-)
Pallkragen med sallad formligen svämmar över, 4 rader med plocksallad, en rad vardera av Frissésallad och Lollo Rossa sallad.


Plocksalladen äter vi av varje dag medan de som ska bilda huvud får stå på tillväxt.
Salladen har jag drivit upp som pluggplantor som jag sedan satte ut under duk väldigt tidigt, ett litet spännande test och rätt lyckat skulle jag vilja säga.


I pallkragen med blandade direktsådder, verkar det inte växa lika bra. Morötter och gulbetor får jag nog helt enkelt så om!


Salladen och mangolden i växthuset är ytterligare ett test med pluggplantor. Kan nog bli en låda för sallad i växthuset, ni vet för den årstiden när det inte växer så bra på friland eller i pallkragarna. Jag har ju både värme och växtbelysning att ta till.


Det finns även annat som drivits på ordentligt, några av dahliorna har redan knoppar :o Undrar om jag ens får några dahlior till sommaren?

Torsdag och efter en hel natt med migrän känns kroppen som överkörd av en ångvält.
Torsdag och det är bar en halv arbetsdag kvar innan helgen tar vid :-)

Ha en fin fortsättning på veckan <3

1 kommentar:

HWIT BLOGG sa...

Usch för migrän din stackare...
OJ vad det spirar hos dig! Nää jag inser att jag satte allt försent i år (igen!) får ta en tur till plantskolan och köpa på mig "färdiga" grönsaksplantor. Bot och bättring till nästa vår :)
Kram från Titti