fredag 1 maj 2020

Planterat i de nya pallkragarna


Jamen så där ja!
Nu är det planterat i de nya pallkragarna också. 
I den vänstra, närmast krukhallonen, sitter två olika blåbär i surjord. Ska även lägga på lite täckbark så att jorden håller fukten bättre.
I den högra, med tältet, sitter tidiga jordgubbar (Honeoye) och banancharlottenlök.


I krukan sitter vårt stackars hängande persikoträd. Det kommer säkerligen inte att blomma i år, men jag hoppas att jag kan lyckas ge det tillräckligt med näring så att vi kan få njuta av de dubbla, rosa fluffblommorna nästa år :-)


Jag ska klippa bort den överflödiga markduken, tänker bara vänta ut att myrmedlet ska göra sitt först. Ni kan inte ana, eller så kan ni det, hur snabbt myrorna hittade pallkragarna. Två dagar :o
Två dagar och sen var det full myrinvasion.


I pallkragarna inne i köksträdgården frodas salladen. Här kan vi säkert börja plocka så snart salladen i växthuset är uppäten. Sen är planen att fylla på med pluggplantor i raderna under hela sommaren.


I den andra pallkragen går det lite långsammare, men här är det direktsådd av diverse olika grönsaker som har lite olika skördetid.

Fredag och vi njuter av hegledighet :-)

Ha en underbar helg <3

1 kommentar:

HWIT BLOGG sa...

Jag har aldrig sått sallad, så dumt av mig...bra tips, det ska jag göra!
Regnet öser ner, skönt för gräs och jord :)
Kram Titti