torsdag 28 maj 2020

En stunds vila


I kväll fick jag byta en efterlängtad golfrunda mot en paus i växthuset. Kanske inte det sämsta, men inte vad jag räknat med.
Jag vet inte om det är jobbet, gårdagens besök hos naprapaten eller en kombination av de båda som helt tog musten ur mig.
Istället för en golfrunda med maken pausar jag alltså här en liten stund :-(


Nematoder är kylvara och jag vill inte ha levande varelser kylen, därför har jag ägnat kvällen åt att vattna ut NEMAblom mot sorgmyggor/blomflugor. 

Sorgmyggans larver lever på de vegetativa delarna under jorden, rötter och frön.
NEMAblom innehåller nematoden Steinernema feltiae som aktivt söker upp och angriper sorgmyggans larver och förintar dem.
Enligt försäljaren bör flugorna vara helt borta efter om ca 14 dagar.

Jag rapporterar om det har avsedd effekt, om det nu är någon annan som tänker sig att göra sig av med eventuell ohyra i växthus eller inomhus i blomkrukorna.

Torsdag och jag är överlycklig av att det är fredag i morgon.
Ha en fin fortsättning på veckan <3

2 kommentarer:

Anita, de fyra blomsterhaven sa...

Hoppas det fungerar. För mig har alltid Nemablom varit räddningen när jag fått sorgmyggor. Lycka till och hoppas du mår bättre snart och kan ta en efterlängtad golfrunda.



.

HWIT BLOGG sa...

Ja vila är ack så skönt det också...ta det lugnt nu!
Kram från Titti