tisdag 3 september 2019

Snurriga stenplaner


Som en orm, numrerad från ett till sjuttionio, slingrar sig gatstenarna i en halvmåne.
Någonting sånt här funderar vi på om vi ska lägga precis utanför växthuset.

Det innebär i så fall att vi "tvingas" ta bort ytterligare några av de misspassande sjöstensplattorna :-)

Plattor med sjösten är säkert fint i rätt omgivning, typ 60-talshus, men inte till ett fyrtiotalshus. Här får det vara ren betong eller natursten. 
Vi blandar just nu hej vilt, men i en sammanhållen färgskala. Vi har betongstenar i två olika dimensioner, i färgskala från grått till svagt rött. Vi har natursten i form av röd ölandssten och gatsten.


Jag njuter av vartenda litet framsteg vi gör på baksidan som är vår framsida numera. Det blir så himla bra och jag ser ju dessutom slutresultatet framför mig i mina inre bilder :-)

Nu handlar det mest om att hinna färdiga med all plattsättning, innan vintern. Först ska gatstenarna ner och sedan ska en sista bit mönstersättas, av de stenarna vi använt i växthuset, vi behöver en plan och brandsäker yta för vår rök och grill.
Sen har vi ju en deadline, vi måste få bort högarna med sand och singel innan snön kommer, så att det går att skotta ;-)

Tisdag och jag känner mig som en av fallfrukterna i trädgården, sliten och kantstött.
Ha en skön fortsättning på resten av veckan <3

Inga kommentarer: