måndag 2 september 2019

Lysande finheter


Vilken skillnad från igår när jag tog bilderna under åskovädret. 
I dag är det sol, hög klar luft och rätt så många grader kallare, jag tror bestämt att hösten är här.

Två stjärnbildslyktor, korkunderlägg och två ljusstakar med stormglas designade Ernst fick följa med hem från Majas Cottage :-)
Perfekta för växthuset!


Jag har ingen egentlig belysning i växthuset, jo en vanlig källartrappslampa (det är ju en källartrappa)  och några solcellsrisbollar från Ikea.
Eftersom det är ett växthus, ska det ju upp växthusbelysning men inte ännu. Jag vill mysa ett tag till med levande ljus och solcellslampor.


Måndag, första måndagen i september. Jag njuter av att solen skiner även om det är lite kylslaget.

Ha en skön fortsättning på resten av veckan <3

2 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Mysigt och fina ljus. De där från Ernst har jag haft span på ett tag nu...
Veckan rullar på och vädret är fantastiskt - härligt!
Kram från Titti

Anita sa...

Så fint växthuset blev. Har följt arbetet under sommaren även om jag inte skrivit någon kommentar. Det ser så mysigt ut med de tända ljusen. Och du kan alltså nå växthuset innevägen, via källartrappan. Vilken smart lösning och vilket bra utnyttjande av plats.

Ha en fortsatt fin vecka i ditt mysiga växthus!
/Anita