lördag 8 juni 2019

Sommarrufsig


Nationaldagen är passerad och det är hög tid att bjuda in sommaren i trädgården.


Den död ljungen i grindurnorna har ersatts med härliga sommarblommar, bacopa i två färger och någon skir vitblommig törel.


Entrétrappan är städad från vårblommor och de vita krukorna med sommarblommor har tagit plats.


Hibiskusarna har fått flytta ut i sommarvädret, de stora på varsin sida om altantrappan och den lite mindre på själva trappan tillsammans med några pelargoner.


Hibiskusen hann inte mer än ut förrän den satte igång att blomma igen. Jag förstår inte hur de orkar blomma som de gör. I princip året om.


Trots att hibiskusarna flyttat ut från altanen är det fortfarande lite djungelvarning och lång tid kvar till det går att ställa dit bord och stolar :o


Några rader sten per dag och vi är snart i hamn ;-)
Det tar väldigt mycket längre tid än man tror, snett och vint som ska se rakt ut :o Rena detektivarbetet faktiskt!


Men det blir bra när det blir klart och det är så himla fint med patinan på de begagnade stenarna.


Efter de här högsommarvarma dagarna är trädgården riktigt sommarrufsig. 
Eftersom både maken och jag har lagt stor del av vår lediga tid utomhus har vi har bränt oss både här och där, trots både spf 30 och 50. Semesterkänsla med andra ord!

Ha en fortsatt härlig helg <3

3 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Mysiga sommarbilder från er trädgård och hus. Jag satte ut det sista från växthuset igår, fick typ solsting. Fast skönt är det ändå. Kraaam Pia

Carina sa...

Vackert med begagnad sten det ger verkligen patina. Och jag är avundsjuk på din hibiskus! Jag hade ett jätteexemplar format som ett träd som inte gillade miljön efter att jag flyttade. Det var väldigt tråkigt.

Ha det gott! Carina

Titti sa...

Härliga bilder från din underbara trädgård! Lite mulet idag och tror jag dra fram gräsklipparen, det BEHÖVS kan jag säga :) Måste fråga dig om de där begagnade markstenarna, var hittar man såna?? Funderar på golv i växthuset du vet...har du några tips?
Ha en finfin vecka nu...
Kram Titti