söndag 30 juni 2019

SommarÖland


Det är inte mycket som slår kornvallmo i sädesfält <3
Om fälten dessutom finns på södra Öland, så kan det knappast bli bättre.


Förra året hittade vi ju en liten badoas på utsidan av den södra delen, vi ställde in autopiloten och vi blev inte besvikna. Kunde dock konstatera att det var ovanligt mycket folk, men så är det ju redan semester för många och en riktigt het helg.


 Även jag, som är en riktig badkruka, svalkade mig i det kristallklara vattnet. Varmt var det inte, men med 30 grader i skuggan svalkade det skönt.


Syftet med vår lilla tripp var att fylla bilen med mat :o
Jag hade beställt kött hos Mysingekött, vi köpte ägg från glada hönor, surdegsbröd hos Fredriks bröd, massor av primörer i ett skjul, mjöl från Isgärde och ett flak jordgubbar :-)
Jag har väl nämnt att jag älskar närproducerat!

Nu åker vi nog inte till Öland förrän vi har semester och vi har ju sen semester, då har turisterna minskat igen och det går att röra sig på ön.


Det blev en sen kväll igår, eller snarare tidig morgon idag innan jag var klar med jordgubbarna, det blev med andra ord lite sovmorgon och slow start på söndagen.

I dag har det gjutits, bakats och rensats ogräs. Ganska lätt att gissa vem som gjort vad antar jag ;-)


Söndag, 31 grader i skuggan och halv storm. Tur att jag band upp tomater och physalis på altanen under förmiddagen, annars hade de blåst sönder totalt.

Dags att förbereda kropp och knopp på en ny arbetsvecka.
Ha en fin avslutning på helgen och en bra start på nya veckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Tänk att ha så nära till Ön. Är ju så avundsjuk såklart. Vackra bilder och hoppas att blåst och storm inte förstört något. Kraaaam Pia