onsdag 26 juni 2019

Dunder och brak


Nu kommer den där tiden när jag blir lite harig, rädd för att bränna mig helt enkelt. 
Som vanligt när skåpet inventerades har en hel del solskyddsprodukter tagit slut och andra passerat bäst före för länge sen.
I år blev påfyllningen från vårt hederliga apotek, bra produkter till hyfsade priser (och nej, jag är inte sponsrad, vill bara slå ett slag för solskyddprodukter).

Det är inte bara huden som ska skyddas, glöm inte bort de känsliga ögonen. Jag som är extremt närsynt är extra ljuskänslig och kan inte vistas ute i starkt solljus utan solglasögon och gärna keps eller solhatt.


I dag har det varit väldigt varmt, varmt och fuktigt. Dessutom fick vi ett rejält avbrott med dunder, brak, en och annan tromb :o


Oj det kommer visst ännu mer, nu får jag bestämt skynda mig att trycka publicera. Jädrar vad det mullrar :o

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Vädrets makter rår man liksom inte på. Men man kan ju skydda sig så gott det går. Själv är jag urusel på att använda solskyddsfaktor. Man jag ar gärna solglasögon eller hatt. Kraaaam Pia