torsdag 30 augusti 2018

Redo för höst


Mörkret sänker sig sakta över de djupa småländska skogarna och hösten går inte längre att hejda. Höstmörker är nog det mörkaste mörkret och då gäller det jädrar i mig att vara beredd ;-)
Nu ska jag väl klara de första veckorna i alla fall.

Faktum är att jag till och med har planerat så långt som till advent :o 
När jag ändå handlade Liljeholmens var det ju lika bra att passa på att köpa även adventsljus liksom.


Mysfaktorn steppar upp och det blir tända ljus varje kväll.

Dags att fixa lite kvällsmat, grönsakssoppa på primörer får det bli. Enkelt och gott :-)

Ha en härlig fortsättning på resten av veckan <3

3 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Jamen visst! Du är verkligen förberedd du. Värmeljus går som bara den här och jag köper ofta vita liljeholmens bara för att dem brinner så fint. Kraaam Pia

HWIT BLOGG sa...

Oj, ja nu kan du tända ljus varje kväll! Härligt! En kompis startar pop-up butik i Kalmar med bl a deras ljus i december, det blir perfekt att handla på sig då :)
Ha en skön helg nu!
Kram Titti

Meta sa...

Det gäller att vara förberedd det går fortare än man tror med mörkret.
Ha det gott och njut hösten
kram Meta