måndag 6 augusti 2018

Fler bilder


Jodå, ni ser rätt, jag tänker plåga er med ännu fler bilder från vårt underbara sovrum. Tänkte passa på när det är molnigt, så att gardinuppsättningen syns :-)

Ungefär samma variant som övriga renoverade rum, dubbla takskenor från Kirsch. I sovrummet har jag valt två längder med mörkläggningsgardin med en skir gardin på dubbel bredd mellan. Bakom härligheten sitter en vit mörkläggningsrullgardin (också från Kirsch). Så effektivt, sovrummet blir faktiskt mörkt även ljusa sommarnätter.


Vaxet här ännu inte satt sig riktigt på skåp och spegel, kan upp till ett par månader. Men är man bara försiktig och inte ställer något fuktigt ovanpå funkar det.


Den söta apan har hittat sin plats på spegeln. Doftpinnarna från Rituals är sommarens limiterade doft, Rituals of Banyu. Så frisk och härlig, måste köpa ett lager innan de tar slut ;-)


Som ni ser har jag bara hunnit klart med två garderobsdörrar, de målas tre gånger på varje sida så det tar en vecka per dörr. Sen låter jag dem härda en eller två dagar extra innan de nya beslagen skruvas dit och dörrarna kan hängas på plats.
Just nu håller jag på med dörren som ska sättas till höger om skåpet, till helgen är den klar att hänga på plats. 
Jag ser verkligen fram mot att slippa se eländet innanför :-)

Under hösten har jag tänkt lägga en hel del tid på att röja garderoberna, det ska ju bli WIC i den garderoben som är innanför huvudgaveln på sängen :-)


Avslutar med den enda nya möbeln i sovrummet, helkroppsspegeln som är så grymt bra.
Ställde några Enjoy Candles på hyllan för lite kvällsmys. Så perfekt med timer, bara att välja mellan 4, 6 eller 8 timmar.
Den orangea inredningsdetaljen passar kanske inte riktigt in ;-) men jag kan lova att en foam roller är räddningen när träningsverk eller överansträngningsvärk slår till.

Ny vecka, nya vattenkannor som ska släpas runt.
Ha en bra fortsättning på resten av veckan <3

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Det blev sååå fint Cat. Gillar färgen på skåpet. Du har verkligen jobbat på denna sommar, jag har inte gjort ett dugg. Var sak har sin tid tänker jag för att inte få ångest. Fniss! Kraaaam Pia

HWIT BLOGG sa...

Det är så fint ditt sovrum! Fräscht! Färgen på skåpet gillas som sagt, kanske man skulle testa någon möbel här hemma...
Värmen fortsätter, puh! Kladdigt och svettigt och inte kan man sova på nätterna, trött på detta nu!
Kram från Titti