tisdag 11 november 2014

Tillskottsljus ......


.......i form av ljuslyktor är väl inget ovanligt dessa dagar :o Två nya i "fattigmanssilver" fick följa med hem från Gårdby.

ljuslyktor - Miljögården, madeleineform och mjölsäckstyg - Vita Ranunkler
Tyckte lyktorna var så söta och påminner lite grand om gammaldags sylt- eller geléglas.


I kväll har jag tänkt skämma bort mig själv med ett besök hos min frisör. 
Eftersom jag tillhör de mer kortsnaggade blir bara toppar den här gången också, med lite tur så kanske jag har lite lugg till jul :-)

Ha en härlig tisdag. Tjingeling ♥

1 kommentar:

Meta sa...

ler när jag ser dina lyktor, de är så fina, håller med om syltglasen och mins när jag målade mammas gamla glas till en kräftfest.
Jag har en liten ful vana att köpa lyktor vid varje tillfälle jag är i en butik där de finns. Så du kan tro att här finns många. Tur att jag har ett ställe till att ställa på nu. Det finns ingen möjlighet att man får för många i alla fall.
Ha en fin dag
Kram Meta