onsdag 26 november 2014

Tillfällig kapitulation .......


...... dags att bunkra upp med stearinljus i alla dess former. Värmeljus, korta och långa kronljus, lyktljus och julgransljus. Less is more och därför blir det väldigt mycket levande ljus i vårt hem mellan advent och nyår.

Under ett par års tid har jag letat med ljus och lykta efter en fransk eller belgisk antik ostronkorg, men det har alltid varit någon annan som hunnit före :-(

I helgen kapitulerade jag och köpte till slut en nytillverkad, tyvärr är den lite för perfekt och efter jul kommer jag att låta naturen få hjälpa till att få den så där lagom patinerad.


Nu är det bara en snygg uppstammad gran som saknas ;-)

Gran får jag skaffa en annan dag, nu är det dags att ta tag i den här onsdagen.
Ha en härlig onsdag. Tjingeling ♥

4 kommentarer:

Meta sa...

Aha nu vet jag hur en ostronkorg ser ut. Har undrat det.
Ha en bra onsdag
kram Meta

Villa Ryttarängen sa...

Håller med Meta, nu vet jag .. Men så snygg den är, ett litet "vill ha" flög plötsligt in i mitt huvud. Kommer bli såå fin med en gran i. Kraaam Pia

A House With A View sa...

Hihi här har du en till som inte visste hur en ostronkorg såg ut :) Och jag håller med, dags att bunkra ljus, det går åt mängder nu :) Mys på hög nivå!!

Kramar aka

G:a Affären sa...

Och jag ställer mig i samma kö, hade ingen aaaning om vad de använts till. Jag tycker ändå den har rätt patina med rostiga handtag. De gånger jag försökt påskynda patineringen har jag strött salt på föremålet.

Kramar /Cia