torsdag 20 november 2014

Lite så där lagom ......


...... när jag köpte de fyra danska stjärnljusstakarna hade jag redan bestämt att de skulle användas till mina adventsljus.
Tillsammans med Liljeholmens extra långa kronljus och nummerbrickor, placerade på en lagom röd bricka blev det en perfekt adventsbricka.


Kompletterad med kanelstänger, en pinjekotte, hyacint och lite annat smått och gott blev det den perfekta adventsbrickan till matsalen.

Det var den första för i år! Någon mer lär det bli men det dröjer nog några dagar, jag och maken ska ju iväg på minisemester i helgen ;-)


Förresten, apropå advent och jul, har ni testat de här supergoda kolakakorna? Perfekta till advents- och julkaffet. Receptet finns HÄR.

Ha en underbar torsdag. Tjingeling ♥

3 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Kolakakor är verkligen gott. Jag fattar inte att jag är en sådan anti-bagerska eller jag kanske valt det själv.. Heja dig! Kraaaam Pia

Meta sa...

Dom kakorna gillas mycket hos oss. Fina stake du har gjort på din bricka. Här har inte ens tanken funnits att det är dags
Ha en fin semester
Kram Meta

HWIT BLOGG sa...

Mums! Kolakakor är gott och sååå fina bilder...alltid en fröjd att kika in till dig!
Ha nu en skön helg...
Kram Titti