lördag 20 oktober 2012

Intresse - passion - mani ......


...... gränsen mellan de tre verkar vara hårfin ;)

Det började som ett intresse, men att min passion för bakning är stor, var väl ingen nyhet för någon.  Men tittar man in i mina skåp, kan man ju börja undra .... :o


Bakbunkar, bakredskap, bakformar, bakformar, bakformar ........ Runda, avlånga, ovala, små, stora, störst, vanliga, ovanliga, nya, gamla, bleckplåt, aluminium, släpp-lätt .....


De flesta finns - det värsta är att jag fortfarande hittar former och storlekar som jag inte har. Så fort jag ser en form, har jag direkt en idé vad den ska användas till :p
Men en sak är säker - jag använder alla, men inte samtidigt dock.


Det bästa är att det snart är dags att plocka fram småkakeformar ;D Struvor, pepparkakor, mandelsmusslor, vaniljhjärtan ....... listan är lång.


Men i kväll blir det inget bakande! I kväll blir det tända ljus och ett glas vitt. Ha en underbar lördagskväll. Tjingeling ♥

1 kommentar:

G:a Affären sa...

Hi,hi, det är tröstande att se att någon har fler formar!

Kramar
Cia