måndag 27 augusti 2012

Ny vecka - nya tag .....


...... nedräkning pågår ;) Nu går jag på min sista vecka på mitt chefsvikariat, om exakt en vecka är det dags att vända blad och påbörja ett nytt kapitel i mitt arbetsliv.
Jag kommer att sitta kvar på mitt nuvarande kontor i Emmaboda med snarlika arbetsuppgifter, men med den skillnaden att jag får världen som arbetsfält :o
Därav införskaffandet av nytt pass och resväska ;) Första resorna redan nästa vecka.


I dag har jag blivit bortskämd - avslutade dagen med en timme vattenmassage och IR-bastu. När jag sen kom hem stod maten på bordet :o Maken serverade supersmarrig champinjonsoppa med hembakad surdegsbaguette.


Som tillbehör hade sonen fixat cheviche på räkor, mango, papaya, rödlök, chili och lime. Mmmmm........
Dottern får just nu inte hjälpa till i köket - misstänkt salmonella med i bagaget hem från Turkiet :(

Nähä, det här duger inte!! Dags för en stor kopp te och nybakad sconesäppelkaka. Ha en härlig avslutning på måndagskvällen. Tjingeling ♥

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Vad spännande med världen som arbetsplats. Lycka till. Kram Pia