fredag 17 augusti 2012

Åter igen en ......


...... härlig sommardag :)) Sol, blå himmel, lätta moln och en svag bris. Dörrarna på vid gavel. Kan inte bli bättre!


Trots sommarväder har jag laddat för kalla mörka myskvällar, med ett par av svärfars böcker av Johan Theorin. Jag har tidigare läst  "Skumtimmen" och "Nattfåk", nu är det dags för den tredje Ölandsboken "Blodläge". Jag har bestämt mig för att spara "Sankta Psyko" till en låååång flygresa i höst.


Innan hösten får komma, måste jag raskt tillbaka till mina stegband, linor och vridreglage, måste bli klar med persiennrenoveringen innan maken kan byta gångjärn och täta fönstren med linsnöre.

Ha en helt underbar fredag. Tjingeling

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Oj vad läckert det varv där under trappan. Anar att du ska till thailand??? Visst är det bra att kuna laga persiennerna själv, jag har tränat i många år. Kram Pia