tisdag 31 maj 2011

Sommarliv - uteliv ........


....... ÄNTLIGEN!!!!!
Äntligen har vi lite sommarvärme igen - kunde inte låta bli att åka till växthuset och köpa lite nya växter till uteplatsen. Doftpelargoner - som är så ljuvliga med sina enkla blommor, dessutom doftar de massor så fort man bara nuddar dem.


Växterna är på plats om än något kala, men de växer snabbt till sig med lite sol och näring. Jaa, jag  vet, bordet är inte dukat och dynorna är inte ute. Dynorna är ännu inte sydda - men jag har det allra ljuvligaste tyg liggande, det är bara själva materialet till dynorna som ska hämtas på andra sidan byn. Såååå - dukat bord med ljuvliga dynor får bli i ett senare inlägg.


Känner ni chokladdoften? Den doftar helt underbart! Givetvis hamnade den också nära matplatsen.
 

Kunde bara inte låta bli denna underbara röda-vita rosenknoppspelargon heller, trots att jag vet att de inte klarar en enda droppe regn. Jag är övertygad om att jag hittar en lämplig plats till den innan nästa regn :o

Gå gärna in på Fabriken och kolla in övriga fabrikörers sommarbord. Ha en underbar tisdagskväll. Tjingeling

1 kommentar:

4U2 sa...

Mina sticklingar av pelargoner som jag köpte ... hoppas de tar sig och det snabbt för de ser inte roliga ut just nu ... så det är nästan jag känner mig lurad!