tisdag 3 maj 2011

Favoritblomma ...........


......... har jag inte bara en, det minst en för varje "säsong". Just nu är det säsong för liljekonvalj och praktmagnolia. Liljekonvaljer unnar jag mig att njuta av inne men inte magnolia :o den njuter jag av ute eller genom fönstret. Snart är det säsong för allium och då blir det min stöddiga favorit. Så håller det på ända till hösten kommer och jag tvingas att endast njuta av mina orchideér.


Favoritväxter har jag nog ännu fler än favoritblommor. Ni som följt min blogg ett tag, vet att jag är helt såld på allt som har med medelhavet att göra; valnötter, fikon, citrus, rosmarin, boungavillea, agapanhus, persika, agave, hibiskus, ja listan kan nästan göras hur lång som helst........

Fler fabrikörers favoritblommor hittar du här. Klä på er ordentligt och ha en underbar tisdag. Tjingeling

2 kommentarer:

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Också en av mina favvisar, men vi har inga blommor ännu..
Tack för din fina länkning, lycka till i utlottningen!
Kramkram H.

Elle sa...

Liljenkonvaljer är så otroligt vackra...för att inte tala om doften.
Har inte sett dem vilda här i trakten. Köpte en till trädgrden förra året, men det har bara kommit upp en ynka litet blad :(

Ha en fortsatt skön dag!
Kram Elle