måndag 16 maj 2011

I scream .......


........ icecream. För att citera Leila, som inspirerade mig till detta inköp. Japp, jag kunde bara inte låta bli att slå till i helgen, Cervera i Kalmar hade mycket bra pris på glassmaskin till KA.
Givetvis var vi tvungna att testa också ;D


Laktosfri hallon- och vaniljsemifreddo fick det bli i testomgången. Konsistens som mjukglass med en obeskrivlig smak av vanilj och hallon.  Rackarns gott!! Nu är vårens och sommarens glass-sug räddat.

Jag njuter av solen mellan skurarna och hoppas att ni gör detsamma. Ha en alldeles underbar måndagskväll. Tjingeling

3 kommentarer:

Stina sa...

Mums, så gott!:-)

Jag har aldrig sett en död snabel.:-D
Kram S

4U2 sa...

Det vattnas i min mun ... ser så gott ut!

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hej Catarina !

Milda makter, jag som är "glassoman". Hade jag en sådan, gjorde jag nog glass varenda dag.

Vet att det finns youghurt-maskin, men det är bökigare att göra p.g.a.bakteriekulturen.

Mjukglass är ju av pulver och ändå så vansinnigt gott, men inte för min hälsa för kolhydraterna.
Bättre med gräddglass. LCHF-metoden, fast jag kör LCLF.Men inte går jag ner i vikt för det, kanske jag smaskar i mig för mycket glass.

Du skulle se så fina mina bloggar blivit, Babbi har hjälpt mig fixa.Hon är både blogg+FB-vän, bor i samma stad som jag.Kul.

kram Mi