måndag 2 maj 2011

Vår i .......


....... i vårt kök, jajamensan! Första egna sparrisen, tillsammans med nässel- och ramslökspesto, pasta, räkor, lite kyckling och färskriven parmesan. Kan det bli mer vår???


Ute är det också vår, om än något kylslagen. Fänrikshjärtan står och darrar i blåsten, hua! Jag kan bara hålla med, en halsduk är inte fel.


Nordens mimosa i blom, härligt gul, behövs nu när påskliljorna nästa gjort sitt.
Jag hoppas faktiskt att kylan lugnar ner naturen lite, den behöver ju inte gå i expressfart. Det räcker med att tiden gör det ;D

Det var frost bitvis i trädgården i morse :-(. Om det tycker jag INTE!! Men inget ont som inte har något gott med sig, idag kunde jag plocka fram mina lovely Primeboots igen :-) Nice!

Fler vårtecken från vårt avlånga land hittar du här. Ha en underbar måndagskväll. Tjingeling

3 kommentarer:

Stina sa...

Härligt!

Ja, du är så välkommen så.:-) Kram Stina

Norregård sa...

Hej!!!
Nu är det verkligen väderomslag...Vi blev lite lurade där ett tag;o) Jag har köpt möblerna på Möbelaffären & målat dom själv!!!

Kram Malin

Elle sa...

*dreggel*
Vad gott det ser ut!
Varför blir jag alltid hungrig hos dig? *ler*

Vad långt våren hunnit hos dig!
Lite repris av frosten får man alltid räkna med - ända in i maj!

Ha en skön dag!
Kram Elle