torsdag 2 juni 2011

Sol, värme, ledigt och nystädat ........


........... 2 x 10 meter grusgång + lite till. Men de första 10 metrarna är nu rensade från gräs, ogräs och annan oönskad växtlighet. Som tack fick jag en röd och ömmande rygg, som man bäddar får man ligga ....... :o


Efter grusgångarna står trädgårdslandet på tur, efter allt regn är det inte bara allt ätligt som växer utan även här en hel del oönskad växtlighet. Snart är det även dags att täcka jordgubbsplantorna med växtduk - så att vi får behålla dem själva istället för att fåglarna ska ta allihop.


Gott om hyresgäster har vi i år, en del av dem har eget hus med sig. Ska man kalla dem för campinggäster då?


Andra hyr in sig i små enrummare, de betalar hyran "in natura" i form av att de plockar löss och ohyra från våra växter.
 

Avslutar med ett litet tips från Herr Kamprads varuhus, magnetiska duktyngder. Helt i min smak - enkla och relativt osynliga.

I kväll blir det återigen grillat - kycklingspett med potatis i foliepaket med vin, smör, kryddor och lite vitlök.

Ha en underbar torsdagskväll. Tjingeling

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Catarina!
Vackert med rensad gång, min ser förfärlig ut, ogräset är tjockt i år...

Maila din adress till mig så skickar jag dig någrga ramslökar, jag grävde upp ett gäng idag när jag planterade mina nya buxbomklot:-)

kramkram Hillevi på bloggen Tankar från Trädgårdsmästaren