torsdag 16 juni 2011

Lyx i överflöd ....


....... får jag presentera Madame Hardy, min absoluta favorit. Knopparna är underbara med sitt lite rufsiga hölje, ljuvligt rodnande kanter på blombladen.


När den sen slår ut!!!!!! Visar sig ett limefärgat öga omgivet av det vitaste vitt. Doften sen!!! Helt underbar!!! Ett måste i varje ros-trädgård.


En del föredrar flammande röda rosor som Flammentanz, hos många en stor, stor klätterros. Vi håller dem för närvarande som stora buskrosor, men ska på sikt bilda en portal in i vår ros-trädgård.


Den har två svagheter, en blommning och saknar doft :-(


De gamla luktpionerna har de största blommor jag sett. Stora som fotbollar och en helt underbar doft. I kväll ska jag passa på att ta in några stora fång, de har lovat regn i morgon och det vore synd att knäcka pionerna. Eller hur ;D

Trött, trött, trött är jag. Det är helt självförvållat och jag klagar inte. Jag har cyklat till och från jobbet idag, en duktig cykeltur på 3 mil. Det är dessutom första gången på 15 år jag cyklar någon längre runda :o Men jag behöver nog byta cykel! Trots att den varit hos cykel-doktorn är den försedd med automatväxel, den växlar när den själv vill och mellan de två trögaste växlarna!?!

Nu väntar en kort runda i trädgården, här ska plockas pioner :-)
Ha en alldeles förträfflig torsdagskväll. Tjingeling

3 kommentarer:

4U2 sa...

Så vackra blommor! Hoppas du hann ta in pioner. Mina blommar också med ovanlig stora blommor men de klara nog inte det regent som faller nu :(

Stina sa...

Hugamejsan så vackra.:-) Kram Stina

Maria sa...

Madame Hardy var otroligt vacker!!