måndag 11 april 2011

Vårtecken ......


.......... vilken underbar helg vi har haft, verkligen vår. Nu är den här för att stanna!
Trädgårdslandet fick sig en omgång, men jag hann tyvärr bara hälften. Så blir det när man är lat på hösten ;D


Men jag räknar kallt med att bli klar under veckan. Jag behöver även hinna med att vända ner kogödsel  och mer jord., innan jag pluttar ner min sättlök och mina fröer.


Fikon växer så det står härliga till, men så är det fantastiskt varmt i växthuset. Måste försöka prioritera att ta bort bubbelplasten så snart som möjligt, så att de automatiska vädringsluckorna fyller sin funktion.
 

Snart kommer det att dofta helt fantastikst i växthuset, massor av calamondinblommor håller på att slå ut. Är inte citrus helt fantastiskt? Frukt och blommor samtidigt!


 En något suddig pelargon, men dock en blommande sådan :o Kaskadvariant utan sortnamn, men den är lika vacker för det.

Fler vårtecken i humlebackens vårteckenutmaning hittar du här. Njut av dagen och ha en underbar måndag. Tjingeling