söndag 24 april 2011

Fotoalbum .........


........... är väl ändå något väldigt speciellt. Har suttit och blädrat i albun från sekelskiftet och kan inte sluta att beundra de fantastiska bilderna. Bilderna här är dock något senare 1919 - 1920.


I dag tar man bilder så enkelt, kör in dem i datorn och vips är de tillgängliga på internet. Vilken skillnad det var förr, det var ett enormt arbete det var att ta fram bilder. Inte undra på att albumen hade rejäla tjocka sidor, var inbundna med läder hade ordentliga spännen.


De flesta bilderna är tagna av fotografer i Flen, Katrineholm och Norrköping några få från Stockholm, en del i naturen och en del i studio.


Nu stänger jag albumet för idag. Fler söndagsbilder från övriga Fabrikörer hittar du här. Ha en fortsatt underbar söndag. Tjingeling.

1 kommentar:

Elle sa...

Ibland måste jag småle när jag under en dag har tagit 20-30 bilder. Det är vad man tog under en hel semester "förr-i-tiden"
Även fast det hade en viss charm, är jag glad över att kunna framkalla mina egna bilder direkt.
Ha en skön dag!
Kram Elle