tisdag 5 april 2011

Favoriter - har jag några .....?


....... ja, alltså, favoriter bland inredningsbutiker. När jag bläddrat igenom några tusen bilder - börjar jag inse att det handlar nog inte så mycket om inredningsbutiker.


Jag och maken verkar inte köpa några koncept, utan vi blandar friskt. Stommen i vårt möblemang är relativt gammalt eller i gammal stil, typ 40 - 50-tal.


Vi har ingenting emot att komplettera med godbitar, från både det ena och det andra stora möbelvaruhuset.


Jag är en stor fan av att ta tillvara på gamla vackra saker, men jag är trots det ingen vän av loppis. Jag kan knappt ens påminna om när jag besökte en, om ens någonsin. Den bästa loppisen är min fars källare :o


En av våra stilbrytningar är ett modernt tyg från Ikea, på en stol från 30-talet. Helt ok i mina ögon!


Eller en återbrukad BOET kryddhylla från Byggnadsvårdsbutiken, renoverad och ett smycke på väggen i köket.

Så, vad blir nu kontentan av detta:
 - Jag har nog ingen direkt favorit bland inredningsbutiker. Jag tar lite här och lite där.
 - Jag gör väldigt få spontaninköp. Det mesta är noga övervägt - något nytt in betyder något annat ut.

Med lite flyt är det någon av de andra fabrikörerna som delar med sig av sina favoritbutiker här.

Ha en underbar tisdag. Tjingeling

3 kommentarer:

Karoleen sa...

Ni verkar ha hittat mycket fint i "källaren" men jag tycker helt klart att det bästa är att blanda och skapa, göra om och kanske till och med tänka om =)

Noamaja sa...

Vem behöver loppisar om det finns en källare att botanisera i;-) "Kryddhyllan" är underbar!

Tack för fin kommentar i Fabriken!

Ha en fortsatt fin kväll!
A

Petronella sa...

Låter väldigt ekonomiskt i mina öron;) Tänk om man var lite mer eftertänksam själv vad gäller spontaninköp... Och inte sprang på loppisar var och varannan dag! Kram //Petronella