onsdag 27 april 2011

Overkligt verkligt .......


...... eller är det bara märkligt overkligt? Allt eller inget, på eller av , vad är det som händer egentligen?


Nu har verkligen proppen släppt i ketchupflaskan och allt, jaa allt, kommer på en gång. På mindre än en vecka gick vi från vår-vinter till sommar, från minus grader till över 20 plus grader.


Gullvivor, kungsängsliljor, påskliljor, backsippor, primula, ja nästan allt som svärföräldrarna har i sin trädgård blommar samtidigt.


I kväll har vi ätit en god middag, värdig en 80-åring på sin bemärkelsedag. Jaa, jag vet, vi har redan firat.... med hallå ........ trevlig umgänge och god mat har aldrig skadat någon..


Jag passade på att krypa runt på alla fyra, till grannarnas glädje, med kameran i högsta hugg (som vanligt).


Önskar att jag också hade satt lite mer lökar i vår trädgård, speciellt .......
                        

....... mina favoriter!!!! Svärmor har dem både underbart gula..........


......... och härligt orangea. Lite avis är jag allt ;D


Avslutar med svärfars bukett från vår trädgård, hoppas att den står i alla fall några dagar. "Näst-gårds svägerskan"  får också vara med och dela på buketten, krya på dig!!

Ha en underbar avslutning på onsdagskvällen. Tjingeling

2 kommentarer:

Bluggi buggi blogg sa...

Masse nydelige blomster. Ja det er en herlig tid vi er i. Å se alt som spirer gir virkelig glede :)
Ha en fin dag
Trude :)

Elle sa...

Jag älskar gullvivor!
Planterade en lite planta förra året, men den har nog inte överlevt. :(

Var nyss och promenerade en liten runda i skogen. Tror knappast att jag upplevt en grönare skog i slutet av april. Det är verkligen ketchupflaske-effekt!

Ha en skön och solig dag!
Kram Elle