torsdag 3 mars 2011

Vad blir det för ........


........ mat? Här blir det i alla fall fisksoppa på lax, mumsigt värre! Vi ha lyckats få tag i en fantastisk lax, som vi filear. Skrovet blir en härlig buljong som vi sen matar med lök, morötter, purjolök, selleri och potatis. Givetvis ska lax i bitar ner och lite räkor, också. Till det blir det baguette.


Föreläsningen i går var helt fantastisk, om du får möjlighet ska du gå och lyssna på Elaine.Så himla duktig tjej!!


De vackra rosorna fick jag av min älskade make härom dagen, tillsammans med en god middag (som sonen lagade till) och TV-tårta som krona på verket. Är jag inte bortskämd så säg?
Hmmm, ja, alltså, jag försöker inte alls att dölja något ;o Men visst är det så, jag blev ytterligare ett år klokare.


Fick jag några presenter??? Jo, jag är ju en riktig baknörd, så jag fick ett perfekt paket från Bagaren & Kocken!! Pizzaspade, beater blade och bakplåtspapper, som givetvis ska invigas i helgen! Tack familjen!!

Ha en underbar torsdgskväll. Tjingeling

1 kommentar:

Emmas utsikt sa...

GRATTIS! Så bra med lite bakredskap, det passar ju som hand i handsken. Eller ska jag säga bulle i ugnen... ;)

God helg,
Emma