torsdag 24 mars 2011

Nu vässar .......


...... och slipar vi formen för bikini-säsongen - eller ......... Njae, kanske inte riktigt - det är nog alldeles för sent påtänkt - typ 15 år eller nåt.
Näe, här slipar jag formen för trädgårds- och golfsäsongen - det krävs ordentligt med styrketräning (och yoga för smidigheten), för att klara av vår trädgård och två 18-hålsrundor i veckan. Maken tränar nog mest med tanke på golfsäsongen :-)

Vilka förändringar som kan ske i trägården denna säsongen, återstår att se. En stenmur mot norr står enormt högt upp på önskelistan, tätt följt av ett större växthus. Men som sagt, den som lever får se!

Vi har en del målningsjobb som inte kunde ske förra sommaren pga vädret - det hoppas vi kunna genomföra i år istället. Ytterdörrar, fönster, staketstolpar...... listan kan nästan göras hur lång som helst.

En sak är i alla fall säker - odla ska jag göra - massor av pepparfrukter och tomater precis som förra året. Några nya grönsaker ska testas och vi ska komma på ett sätt att odla sallad - åt oss - inte åt sniglarna! Jaaa, förresten, slanggurka ska vi ha, det är tio år sen sist. Då var växthuset helt fullt av gurka - mumsigt värre kan jag lova.

Ha en underbar torsdagskväll. Tjingeling

1 kommentar:

Stina sa...

Så mysigt det låter. Jag längtar tills jag kan få odla lite här också.:-) Kram Stina