söndag 27 mars 2011

Sommartid ..........


........ likt  HC Andersens kejsare var våra matsalsstolar i väldigt stort behov av nya kläder, sommarkäder. Det nya tyget inhandlades för några veckor sedan på det stora blå-gula varuhuset i Kalmar.

Det hemska orange-randiga ska bara bort!! Under det orangea, ett ännu hemskare rosa-lila tyg, typiskt 80-tal. Däremot sparade jag det tyget som jag kom ihåg från mormors tid (det hemska gröna). Det är dock inte original, jag gissar att morfar klädde om stolarna någon gång på 60-70-talet.


Gissa om det var många häftklammer och nubb att dra ur! Om jag inte hade ont i mina fingerleder innan, har jag det nu. Men jag blev väldigt nöjd med resultatet, 8 st stilrena matsalsstolar.


Nu väntar vi bara på den sista stolen, en karmstol som fortfarande står i min fars källare i Stockholm. Den ska också få en dyna i samma tyg och ett par mindre kuddar.


Önskar er en smaklig söndagsfrukost. Här ska vi vårpyssla i trädgården hela dagen.


Gå gärna in på Fabriken och kolla övriga fabrikörers söndagsbilder. Tjingeling

1 kommentar:

Stina sa...

Så fina de blev. Du kan du!:-) Kram Stina