tisdag 16 mars 2010

Tid, tid är pengar, eller är det tvärt om, eller.........

Var tar tiden vägen, klockan är alltid fem i tolv innan jag hinner med? Ändå är ju just tiden världens mest rättvisa resurs, den är lika för alla.
.
1 år, är normalt 365 dagar => det blir hela 8 760 timmar! Om vi sover 8 timmar per dygn, är det 2 920 timmar. Då blir det hela 5 840 timmar kvar att leva på.
.
Åh, hur förvaltar vi dom timmarna?
- Jag spenderar över 2 100 timmar bara på att jobba!
- Då får jag ju 3 700 timmar kvar till resten.
.
Men jag fattar inte var alla dessa timmar tar vägen, resor till och från jobbet förstås, men sen då.........
.
Dom säger att tid är pengar!
Kan jag då ta tiden på vintern, när den ändå känns så lång, och stoppa ner den i en sparbössa? Så kan jag nalla lite då och då resten av året när tiden aldrig räcker till??
.
Hmm, tål att funderas på, tror jag,eller inte........
.
Tjingeling

2 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Önskade att det var så bra.
Jag vilar på vintern för att kunna jobba lite mer till sommaren är det samma sak?
annika

Elle sa...

Tid och pengar har en sak gemensamt - de bara försvinner och man vet inte var de tog vägen!*blink*
Det brukar vara så, när man har tid - har man inga pengar och när man har pengar - har man inte tid.

Ha en skön dag och utnyttja varje minut!
Kram Elle