tisdag 30 mars 2010

Nu har jag också.............

........sett hasselblomman!! Efter att ha läst Mandelmanns och Ensamma trädets bloggar var jag ju tvungen att springa ut och kolla jag med! Åh se, där var dom - små och oansenliga men ändå.
.
Dom gula hängena är ju klart enklare att se ;O
.
Kolla vad jag hittade mer! En blåsippa - faktiskt den första, men det är många fler på G.
.
Även julrosorna ligger i startgroparna, en hel skog med knoppar har vilat under snön. Ska bli spännande och se om några av de "hemgjorda" kommer att blomma eller om det tar ett år till. Den som lever får se!
.
Däremot har inte persikans knoppar kommit speciellt långt, däremot brukar det gå undan när de väl sätter igång. I år har jag tänkt att de ska få blomma tidigt (ingen skuggväv) pollinera för hand och sen täcka med växtväv (den vita). Vi får se hur det experimentet går!
.
I trädgårdslandet är det mest lite ogräs och en och annan vitlök som tittar upp. Jag väntar bara på att det ska torka till lite så att jag kan rensa ur och lägga på lite gödsel. Hmmm längatar verkligen efter att få jord under naglarna.
.
Ha en fortsatt bra tisdagskväll. Tjingeling

2 kommentarer:

Torprosen sa...

Hej där! Ramlade över din blogg.. härliga kort du tar..hit kommer jag gärna igen..hälsning Torprosen

kullervilla sa...

Blåsippa redan...får ut och leta i trädgården om här finns några :=)
kramiz//kullervilla