måndag 15 mars 2010

Påskpynt och påskris

I helgen började letande - det eviga letandet - efter säsongsprylarna.
Jag vet aldrig år från år var jag har lagt mina säsongsprylar, varje år är det likadant. Vi advent - leta, leta. Vid jul - leta, leta. Påsk - Midsommar.
Dags att göra något åt detta i-landsproblem, tror jag (fniss).
.
Kan kanske var idé att tvinga maken att åka till det stora blå-gula varuhuset och köpa några läckra lådor, som går att märka upp. Leta upp något bra utrymme på någon av alla våra "kattvindar". kanske t.o.m märka upp vilken vind med hjälp av Suss fantastiska skyltar (ni vet hon med bloggen me and Alice). Hittar jag inte sen, ja då.........
.
.Jag hittade till slut lite fjädrar och mina "tyska" påskägg. Jag fick ett helt "batteri" med fina träpynt att sätt i påskriset, både harar och ägg, av våra tyska vänner (stug-grannar till svärföräldrarna).
Det får faktiskt räcka i år, fjädrar och lite ägg, inga harar!
.
Riset är diverse, tog det jag lyckades komma åt, det är ju "lite" snö kvar (fniss). Jag hoppas att de kommer med blommor och blad till påsk, ja då inte på samma kvist. En del tog jag in för de fina bladknopparnas skull och en del för att de blommar på bar kvist - iallafall ute!
.
Ha en fortsatt bra måndagkväll - det ska jag !!
Tjingeling.

Inga kommentarer: