lördag 3 december 2022

Duka i adventstider


I advent väljer jag att börja duka med vår julservis <3

Även om jag har flera serviser är jag är så tacksam för att jag har möjlighet att få använda ytterligare en unik servis till advent och jul.

Jag är Rörstrand trogen och vi har valt att investera i Swedish Grace Winter. Varje år på rean blir det några fler delar :-)


Sedan är det så att de ljusblå fälten i mönstret, matchar exakt den blå bottenfärgen i Ostindia porslinet som vi annars  använder dagligen. Det betyder att vi kan matcha in med Ostindia fram till dess att vi har de delar vi vill ha till så många kuvert vi vill ha :-)


Lördag och vi dukar med Swedish Grace Winter ända fram till trettonhelgen.

Ha en fin fortsättning på helgen <3

2 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Underbar julservis! Julig men ändå inte...bra tips på snygga tallrikar.
Lördag igen och hoppas din helg är fin :)
Kram Titti

Villa Ryttarängen sa...

Ja den servisen är makalöst fin. Kraaaam Pia