fredag 2 december 2022

Vintage i köket


I köket samlas mycket vintage, men det kan bero på att vi gjort ett försök att återställa köket till hyfsat original. Nu var det inte gula luckor i köket som original utan det var en blandning av blått och orangea.
Kanske inte min favoritblandning :o

Det lutar dock åt att luckor och lådfronter kommer bli lindblomsgröna så snart vi målat klart alla våra fönster :-)


De fina kökskvarnarna får hålla både det ena och det andra. Just nu vispar i den lilla och hyacint i den stora :-) Kunde lika gärna ha valt ljus, men inte denna gången.


Det senaste inköpet från Lions loppis i Vissefjärda: Jag hade tänkt använda den som mjölsikt, men har fått till mig att det kanske är något annat? 
Någon föreslog ostform? 
Någon som vet? Det är ett finmaskigt nät spänt i botten.

Fredag och jag funderar på om jag fått tag i en mjölsikt eller om det rentav är ytterligare en variant på småländsk ostform.

Ha en härlig avslutning på fredagen och en fin helg <3

1 kommentar:

Rost och rädisor sa...

Fint fynd! Definitivt en vacker mjölsikt. Jag hade kunnat tänka mig att använda den som tavelram eller tittskåp.
Önskar dig fin andra advent
/Anette
atligatradgarden.se