torsdag 15 december 2022

Värmande stickning


Nytt garn, nytt mönster och nya härliga utmaningar. 
Jag har aldrig stickat en norsk tröja i lusekoftmodell, men det här är nog det närmaste jag kommer komma. Trots att det är en kofta med knappar stickas den på rundstickor, sen har jag förstått det som att man ska sy stödsömmar mitt fram för att till sist klippa upp den och sticka kanterna. Oavsett hur man gör ska det bli spännande :-)


Garnet är helt underbart från norska Viking garn, 85% alpacka och 15% ull. Eftersom att hela tröjan är mönstrad, med tekniker jag aldrig använt, misstänker att jag har att göra lagom till våren när man kan lägga av tjocka dunjackan och gå över till en tunnare jacka med tröja under :-)


Torsdag och en enda arbetsdag kvar den här veckan.

Torsdag och jag har en massa underbart garn att sätta i händerna :-)

Ha en finfin fortsättning på veckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Men åhh så fin kofta. Jag skulle aldrig kunna få till det men du verkar ju kunna det mesta. Kraaam Pia