tisdag 4 oktober 2022

Slutskörd


Jamen sisådär, vardagsrummet är omvandlat till ett nötskalarrum istället ;-)
De sista valnötter skördas i skrivande stund och nu återstår "bara" att skala dem. Dubbla handskar rekommenderas, eller kanske trippla :o Det syns i alla fall på min händer vad jag pysslat med, om jag säger så.


Händerna blir lika mörkbruna som nötterna om man inte passar sig, och det tar tid innan färgen slits bort igen. Lite som en dålig BUS-produkt, eller kanske snarare felanvänd :o


Jag skulle egentligen varit på utbildning två dagar, men det blev inställt med väldigt kort varsel. Precis som MediYogan! Men det gör ju att både jag och min bättre hälft kan skala valnötter ikapp på kvällarna ;-)


Vi skördade ju de sista tomaterna i helgen, de får nu ligga och mogna i köket. Under kupan är det ett gäng som på försök ligger tillsammans med ett äpple :o Jag vet inte om det fungerar att få dem mogna snabbare, men väl värt ett försök.

Tisdag och jag ska ta på dubbla handskar och fortsätta skala valnötter :-)

Ha en fin fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: