lördag 4 juni 2022

Trädgårdens fiende nummer 1


Det går inte så bra för våra dahlior (snyft) och jag kan bara konstatera att jag inte kommer att sätta dem direkt i jorden igen. Alla skott som kommer upp blir snigelmat.
Jag klipper sniglar och jag har lagt ut snigelpellets i små fina snigelbarer med en stor sten ovanpå. Men det hjälper inte mot kajor och skator. Sista försöket är att lägga kompostnät över dahliorna och snigelbarerna under nätet :o

Hjälp mig nu att hålla både tummar och tår att detta kommer fungera?

Är det någon som har något annat tips mot mördarsniglar och snäcksniglar?

Ha en fin fortsättning på helgen<3

3 kommentarer:

Klevis sa...

Har knappast några sniglar efter vi skaffat robotgräsklippare

Villa Ryttarängen sa...

Inte roligt när det man sätter blir uppätet. Har inga bra tips tyvärr. Kraaam Pia

HWIT BLOGG sa...

Äsch så tråkigt! Ja vad gör man mot sniglar?? Dom verkar inte trivas i min trädgård tack och lov!!
Läste någonstans att man skulle ställa ut öl, det gillar dom tydligen...
Ha en fin söndag!
Kram Titti