fredag 17 juni 2022

Stickat och virkat


Dags för överlämning till barnbarnet, jag lovade att det skulle vara klart till midsommar. För att vara mig var det med god marginal ;-)


Den virkade solhatten är jag mest tveksam till, men det går ju alltid att förminska den med resårband. Sen måste jag tillstå att det är det första klädesplagg jag virkar, någonsin.



Klänningen blev extra söt med det lilla virkade ryschet, som jag avsiktligt gjorde ryschigare än mönstret :-)


Lite detaljer på mönster och de jättesöta knapparna, som jag förövrigt hittade på Panduro :o


Klänning och hatt är färdigt, lagom till midsommar och jag gissar att koftan kommer att vara klar lagom till de lite kyligare sensommarkvällarna dyker upp ;-)

Fredag och den är efterlängtad kan jag lova. Många arbetstimmar blev det den här veckan, på tok för många :o

Ha en fin fredag och en bra start på helgen <3

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Men åhh så fint! Tänk om man kunde göra sånt. Du kan så mycket du Cat. Kraaam Pia

HWIT BLOGG sa...

Ågg så fint! Jag har aldrig kunnat virka eller sticka synd nog...
Jättefin grön färg också :)
Kram från Titti