onsdag 22 juni 2022

Odla i taket


I år har jag tänkt att ha lite odlingar under taket på altanen. Jag tänkte att jag kanske skulle kunna få lite mer golvyta på det sättet :-)
Än så länge är det bara ett par tomater och en kaxig begonia som hänger där, men jag tänker mig några pelargoner och kanske något mer ätbart? Men det återstår att se vad jag får tag i.


Tyvärr ger inte färgåtergivningen i bilden rättvisa åt färgmatchningen mellan hibiskusens center och begonian. Men för er info är det same, same.

Nu ska hibiskusarna inte stå på altanen så värst länge till, utan jag hoppas att de ska flyttas ner på marken i morgon eftermiddag. Jag vill ge utrymme för lite semesterbubbel på altanen om vädret tillåter ;-)

Onsdag och en enda dag kvar att jobba före semestern :-)

Ha en fin fortsättning på veckan <3

1 kommentar:

HWIT BLOGG sa...

Smart att odla i taket! Jordgubbar ska visst fungera bra att odla hängande...
Önskar dig en fin midsommar!
Sommarkram från Titti