måndag 20 juni 2022

Nu sätter vi eltråd


Äntligen har den första eltråden kommit på plats :-)
Efter alla förberedelser återstår nu "bara" för maken att spänna tråden på plats.


Här någonstans i den första sektionen tro jag att grisarna kliver mellan brädorna i staketet, nu är tråden spänd och ingen gris borde komma mellan.


Någonstans i nästa sektion tror maken att de kliver genom, men det är också snart spänt.
Med lite tur fixar han även den sista sektionen, om han inte behöver slåss med asfaltsläggarna om utrymmet :o


Vid nattens besök grävde de om möjligt ännu djupare och markförberedde även runt IngridMarie äppelträdet.


Nu kan jag nog konstatera att mina iskrokusar (flera hundra) är ett minne blott :-(


Ska jag vara ärlig vet jag inte vad de letar efter för lökar, det finns ju mängder överallt. Dvs hela trädgården är ett stort smörgåsbord under den gröna mattan.


Snart har de även lyckats gräva fram den gamla dammen/fontänen, som var det första vi åtgärdade när vi köpte huset. Vi slog helt sonika sönder dammkanterna av betong, fyllde med skräpet, täckte med jord och lökar. Nämnde jag lökar ;-)


Men har ni sett!
Idel ljust pastellrosa än så länge <3
Tror minsann att jag ska plocka in en första, liten minibukett av doftande luktärter.


Måndag och en ny vecka är påbörjad.

Ha en helt underbar start på veckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Åhh vildsvin är inte kul att ha i sin trädgård. Ännu så länge har vi klarat oss. Förstår att ni sätter upp eltråd. Ha en härlig tisdag! Kraaam Pia