fredag 29 april 2022

Under valnötsträdet


Det går inte framåt i den fart jag skulle önska, men en pallkrage är klar för sådd och plantering. Övriga hoppas jag bli klar med under helgen :-)
Hinner jag inte är det väl ingen katastrof, men jag behöver verkligen komma igång med sådderna.
De två pallkragarna med vitlök är rejält gröna och tillväxten är god, jag behöver bara täcka med lite mer jord. Lökarna kröp upp under vintern?


Under valnötsträdet växer också vitlöken till sig. Den är av en lite mer permanent vitlöksplantering, vi lyckas tydligen aldrig med att få upp alla ;-) 


I odlingsytan utanför pallkragarna är det mest olika sorters gräslök, ramslök och luftlök som vuxit upp.


Men, men.....
Sparrisen är på god väg :-)


Det börjar även bli dags att börja ställa i ordning utanför växthuset.
Jag ska "bara" fixa pallkragar och kökslandet först, och tömma varmkomposterna, och ......

Ha en underbar fredag och en fin start på helgen <3

1 kommentar:

Lillian "sognafaret" sa...

Jeg har vært flink og ordnet i mitt drivhus i dag. Tatt bort alle gamle vekster og gjort klart til utplanting. Jeg var litt sein med å gå sådd i år, så de har ikke blitt så store disse plantene ennå. Da er det best å vente med å ta ting ut til det ikke er kuldegrader om nettene lenger.