tisdag 12 april 2022

Äggstra allt


Jag har börjat påskpynta lite grann i matrummet, det är ju i alla fall där vi kommer att sitta och äta :-)

Jag tänker mig att fylla på med murgröna och minipåskliljor i provrör, exakt hur vet jag inte än. Jag får helt enkelt testa mig fram :-)


I stället för äggjakt lägger jag alla ägg i en skål, eller egentligen ett stort vinglas. Så möts jul och påsk återigen ;-)


Jag har tömt drivhustunneln och stängt av värmemattan. Nu ska bara kapilärmattan torka innan jag kan plocka undan hela tunneln och ställa mina dahlior på drivning.

Hur det har gått med chili och tomater?
Det vete tusan vad som hänt!
Skulle jag bli helt utan chili och tomater får jag helt enkelt hitta på något annat att odla i mina lådor utanför växthuset :-)


Physalisen växer och tokblommar, jag gläds åt den istället.



Årstiderna möts igen, i växthuset står amaryllisen i blom medan påskliljor och pärlhyacinter blommar för fullt utanför.


Sen måste jag ju bara visa varför det doftade helt ljuvligt när jag kom efter jobbet <3

Vit tisdag i dymmelveckan och jag firar den med YinYoga och gongavslappning :-)

Ha en fin fortsättning på veckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Så skönt med påsk och lite värme. Vilken blomning du har här ligger det is kvar på vissa ställen. Physalisblomman är ju riktigt vacker. Hoppas vi får se murgrönan i sina provrör sen. Kraaaam Pia